Hogyan adjunk visszajelzést?

Így ne!

Ellenben tanuljon meg visszajelzést adni úgy, hogy a visszajelzés hatása sértődés helyett ténylegesen jobb teljesítmény legyen.

A tréningen van egy gyakorlat, melynek során az Ön számára is be fog bizonyosodni, hogy valaki célba tud érni akkor is, ha nem látja a célt, feltéve, hogy időnként megfelelő visszajelzést kap. Nem tudom Ön mekkora szervezetben dolgozik, de tapasztalatom szerint egy szervezetben a célokat nem lehet eléggé túlkommunikálni. Így is túl gyakori, hogy a munkatársak számára nem elég világos, hogy milyen célokat követnek. Éppen ezért vezetőként kritikus visszajelzést nyújtani a munkatársaknak, hogy tisztán lássák, milyen célokat kell elérni. A munkatársak fejlődési céljairól  már nem is beszélve....

Amíg eljön a tréningre, addig is alkalmazza a hétköznapok során ezeket az általános elveket a visszajelzések adásával kapcsolatban:

  1. Dicséretet nyilvánosan adjunk, negatív visszajelzést csak négyszemközt.
  2. A visszajelzést tárgya soha ne a személy legyen, hanem az ő viselkedése, valamilyen megnyilvánulása.
  3. Ne használjunk minősítést jelentő szavakat, kifejezéseket, más szóval ne ítélkezzünk. Törekedjünk tényszerű leírására annak, amit láttunk, hallottunk.
  4. Kérdezzük ki őt is, hogy ő hogyan látja saját magát. Meg fog lepődni, milyen gyakran lesz helyes meglátásuk a viselkedésükkel kapcsolatban.

Ennél jóval többet fog tanulni az intenzív, gyakorlat orientált tréningen, amelynek részleteit itt, alább olvashatja.

Visszajelzést adni és fogadni nem könnyű

Visszajelzésre minden szinten szükség van, mert egy vállalkozás, egy szervezet csak olyan mértékben képes fejlődni, amilyen mértékben a benne dolgozó munkatársak képesek a fejlődésre.

Az Ön egyik legfontosabb vezetői feladata fejlődésre serkenteni az embereit. Ugye nem az a célja velük, hogy egy év múlva is csak annyit legyenek képesek letenni az asztalra, amennyit ma képesek? Ön is azt szeretné, hogy emberei legyenek képesek egyre több terhet levenni az Ön válláról, hogy Ön nélkül is egyre jobban menjenek a dolgok.

A visszajelzések kritikus jelentőségűek egy ember fejlődése szempontjából. A megfelelő módon közölt megfelelő visszajelzéssel nagy mértékben elő lehet segíteni valakinek a fejlődését.

Visszajelzést lehet adni a hétköznapok során ugyanúgy, mint a rendszeres (évi) teljesítményértékelés során.

Ami visszajelzés ügyben sok szervezeten belül történik, az többnyire a "zéró dicséret, és durván leszúrnak, ha hibázol" paradigma.

Nem csoda, hogy olyan sok szervezetben a hibázástól való félelem miatt a dolgozók nem mernek kezdeményezni, nem innovatívak, és bár munkájukat elégséges szinten elvégzik, a lehetséges teljesítményüknek csak a töredékét nyújtják.

A vezető magányossága

Vezetők egyik tipikus nehézsége, hogy nem kapnak őszinte visszajelzést a környezetükből. A legtöbb beosztott hozzáállása az, hogy "azt mondom a főnöknek, amit ő hallani akar, vagy azt, ami megvéd engem a bajtól".

Ez minden, csak nem segítség a vezetőnek.

Önnek is elsődleges érdeke, hogy olyan információk birtokába jusson, amely információk másoknál vannak - még olyan információk esetében is, amelyek az Ön személyét érintik.

Beosztottak tipikusan nem szokták megmondani a főnöküknek (bocsánat, közvetlen vezetőjüknek!), hogy "én ilyennek és ilyennek látom Önt." Pedig sok esetben ez nagyon hasznos lenne a vezetőnek.

Multinacionális vállalatok a tipikus évi teljesítményértékelés során lehetővé teszik, hogy a beosztottak is értékeljék a vezetőjüket. Én ezt nagyon hasznos gyakorlatnak tartom.

Mit nyer Ön a tréningből?

  • Meg fogja látni, hogyan képes valaki egy célt elérni úgy, hogy a célt nem is látja. Ez egy kitűnő gyakorlat, melyért önmagában megéri részt venni a tréningen.
  • Letisztázzuk azt, hogy ki a felelős azért, hogy a másik ember hogyan érzi magát, és ezt követően hiszem, hogy sokkal bátrabban fog majd adni visszajelzést a beosztottainak.
  • Hogyan adjon valakinek visszajelzést és mire figyeljen nagyon ahhoz, hogy "megvédje" a másik embert a saját negatív érzéseitől?
  • Hogyan különböztesse meg a visszajelzést attól, ami nem az (és amit nem kell figyelembe venni)?
  • Meg fogja ismerni az emberek közötti információ megosztás kitűnő modelljét, a Johari ablakot, és megérti ennek jelentőségét az emberi kommunikáció szempontjából.
  • Megtudja mi az a három mód, ahogyan nem szabad reagálni, amikor visszajelzést kap valakitől.
  • Megtudja melyik az az öt szint, amelyen visszajelzést lehet adni valakinek - és melyik az, amelyiken a legbiztosabb, hogy az illetőnél az hasznosulni is fog?

És további 12 érv a részvétel mellett:

  • Hogyan férjen hozzá valaki viselkedését - mint tünetet - kiváltó belső okokhoz? Mert ha a belső okokhoz Ön nem fér hozzá, nem sok változásban reménykedhet a másik embertől.
  • Megtudja, hogy miért nem szeretünk "kritizálni" másokat, és azt sem, ha mások "kritizálnak" minket.
  • Miért káros a "Miért csináltad?" és "Miért nem csináltad?" kérdéseket feltenni egy beosztottnak, és ezek miért nem vezetnek eredményre?
  • Miért fontos, hogy elégszer dicsérjünk is, és amikor dicsérünk, azt hogyan tegyük, hogy el is érje a kívánt hatást?
  • Miért káros "jó/rossz", "helyes/hibás" ellentétpárok szerint bírálni valakit vagy valakinek a viselkedését, és mi a helyes módja a visszajelzés adásának?
  • Mit kell megtennie ahhoz, hogy amikor visszajelzést ad valakinek, minden vitának eleve elejét vegye?
  • Mit jelent az a mondás, hogy "akinek a kezében kalapács van, az hajlamos mindenhol szeget látni", és ennek mi a jelentősége visszajelzések adásakor és fogadásakor?
  • Mit csinálnak az emberek minden alkalommal, amikor nincs pontos képük a tényleges valóságról, mert nem kaptak visszajelzést, és ez milyen hihetetlenül káros?
  • Mi a visszajelzés három aspektusa?
  • Hogyan adjon visszajelzést három lépésben?
  • Mi az a három varázskérdés, amelyeket, ha vezetőként feltenne egy munkatársának, nem csak, hogy magasabb teljesítményt fog nála elérni, de még hálás is lesz Önnek?
  • Mi a visszajelzés adásának stop-lámpa módszere?

És a legfontosabb érv a részvétel mellett: GYAKORLAT.

  • A legfontosabb technikákat a résztvevők páros gyakorlatokon keresztül fogják tovább mélyíteni, így személyesen is megtapasztalják a hatékonyságukat.

Szeretne jobb vezetővé válni?

Ha igen, akkor Ön is érdekelt a rendszeres teljesítményértékelésben és egy olyan bizalmi légkör kialakításában, amelyben a visszajelzések adása és fogadása annyira magától értetődő, mint a levegővétel.

"A visszajelzés a bajnokok reggelije." - Ken Blanchard

Mikor?

2017. február 19-én (vasárnap).

Részvételi díj

Bruttó 40.000,- Ft (nettó 31.496,-Ft + 27% ÁFA).

De ha legkésőbb 2017. február 10-ig befizeti, akkor csak bruttó 30.000,-Ft (nettó 23.622,- Ft + 27% ÁFA).

30 perces egyéni konzultáció a tréninget követően

A részvételi díj minden résztvevő számára tartalmazza egy 30 perces (személyes vagy Skype) konzultáció lehetőségét, amit a tréninget követően három hónapon belül, előzetes időpont egyeztetést követően lehet igénybe venni. A tréninget követő három hónap után a konzultáció lehetősége megszűnik.

A fél órás, egyéni konzultáció értéke bruttó 25.000,-Ft + ÁFA (és ez a tréning részvételi díjában benne van).

Jelentkezés

Két lépésben: regisztráció és a részvételi díj befizetése/utalása.

1. Regisztráció

Töltse ki az oldal elején levő jelentkezési űrlapot. Ha kérdése vagy megjegyzése van, azt kérem írja a "Megjegyzés" mezőbe.

2. A részvételi díj utalása

Adatok:

Bank: Budapest Bank
Számlaszám: 10103104-50285600-01000007
Kedvezményezett: Entheos Kft.
Összeg: 30.000,- Ft (csak, ha 2017.02.10-ig utalja). 2017.02.11-től kezdve 40.000,-Ft
Közlemény: visszajelzés, 2017.02.19., ÉS az Ön e-mail címe

Az összeg beérkezését követően a sikeres jelentkezésről e-mailben küldünk visszaigazolást.

FIGYELEM! A részvételi díj 2017.02.10. után 40.000,-Ft-ra ugrik.

Az elektronikus számlát a részvételi díj beérkezését követően e-mailben küldjük.

Idő, helyszín (részletek)

A tréning 2017.02.19-én, vasárnap reggel 9-kor kezdődik és 17 óráig tart. Aki késve érkezik, az természetesen minden további nélkül csatlakozhat a már megkezdett tréninghez.

Regisztráció: 8:30-tól. Kérem, érkezzen meg legkésőbb 8:50-re.

Helyszín: az irodám tréning terme: Budapest, VI.ker., Podmaniczky utca 18. (kapukód: 35). A Nyugati pályaudvartól 1 percre van.

A résztvevők számára szünetben korlátlan kávé, tea, ásványvíz fogyasztási lehetőség van. Az étkezést a résztvevők maguknak oldják meg.

100% pénzvisszafizetési garancia

Ha bármi okból is nem lenne elégedett a tréning tartalmával, vagy a lebonyolítással, és a végén azt mondja, hogy a befizetett részvételi díj Önnek nem érte meg, azt kérem jelezze. Ebben az esetben az Ön által befizetett teljes részvételi díjat visszatérítem.

Más szóval: teljes körű garanciát vállalok.

Referenciák

"Egy alapos, fontos tudást átadó tréning, melyet követően megtörténtek a 'nehéz' beszélgetések."

- Deirdre Brown, a Brit Nagykövetség kereskedelmi és befektetési osztályának volt vezetője

"Boér Tamás 'Visszajelzés adása és fogadása' témában tartott tréningje nagyon hasznos és gyakorlatias volt. Szívesen ajánlom minden cégvezetőnek, aki fejleszteni szeretné önmagát és adott esetben munkatársait visszajelzések adása és fogadása tekintetében."

- Magyari Andrea, HR vezető, Nav'N Go Kft.

"A tréning különösen hasznos volt, mert megerősödtem abban, amit eddig is tudtam és a gyakorlatban is hatékonyan használtam és, mert segítséget kaptam ahhoz, hogy hogyan hozzam ki a legtöbbet a vezetőimből."

- Horváth Lilla

"Érzékeny témáról nagyon sok és hasznos gyakorlattal megláttam, hogy mennyire fontos a visszajelzés úgy, hogy azt a másik fél sérülés nélkül tudja fogadni."

- Dr. Mosonyi Annamária

"Szeretettel ajánlom a tréninget mindenkinek, aki elég bátor ahhoz, hogy bevallja magának és másoknak, hogy a vezetői mérleg nyelve erősen a kritika felé billen a motiváló elismeréssel szemben."

- Szilágyi Marianna, Fumatore Bt.

Jelentkezés

Jelentkezéshez töltse ki az oldal tetején található űrlapot, majd a fentiek szerint fizesse be a részvételi díjat (2017.02.10. előtt bruttó 30.000,-Ft-ot).

Mikor mondhatja el Ön is magáról, hogy jó vezető?

Akkor, amikor Ön nélkül is jól mennek a dolgok.

Ehhez az kell, hogy az emberei nagyon sok terhet levegyenek az Ön válláról.

Ehhez meg az kell, hogy Ön visszajelzések segítségével a helyes irányban tudja tartani őket.