Érzelmi intelligencia (EQ) tréning

Hogyan legyen jobb vezető önmaga és mások érzelmeinek tudatos irányításával?

Ön szeretne jobb vezetővé válni?

Szeretne motiváltabb csapatot?

Szeretne még többet kihozni embereiből?

Szeretne többet elérni karrierjében?

Szeretne még több pénzt?

Ha igen, akkor ez a tréning Önnek szól.

Az alábbi és ezekhez hasonló kérdésekre fog választ kapni a tréning során:

  • Mire jók az érzelmek?
  • Honnan származnak?
  • Mi célt szolgálnak?
  • Hogyan befolyásolják érzelmeink döntéseinket és mindennapjaink életminőségét?
  • Hogyan lesz a gondolatból érzelem?
  • Melyek az Ön leggyakrabban tapasztalt érzelmi reakciói?
  • Hogyan ismerjük fel érzelmeinket?
  • Melyek a tipikus testi tünetei egy érzelemnek?
  • Hogyan tud elmulasztani egy közepesen erős, kellemetlen érzelmet?
  • Hogyan tud uralkodni az érzelmein?
  • Mi az önmotiváció?
  • Hogyan tudja megteremteni?
  • Hogyan tud előállítani magában egy érzelmet (mint színészek a színpadon) a siker érdekében?
  • Hogyan kezelje mások érzelmeit?
  • Hogyan gyakoroljon hatást mások érzelmeire, hogy elérje náluk azt, amit Ön el szeretne érni?
  • Milyen szakmákban van kiemelkedő szerepe az érzelmeknek, azok tudatos irányításának?

Azt is megtudja, hogy Önben milyen érzelmek uralkodnak a leggyakrabban és azokat hogyan tudja tudatosan irányítani.

Kiknek szól?

Azoknak, akik:

  • érzik, hogy egyes vezetői helyzetekben nem sikerül úgy helyt állniuk, mint szeretnének,
  • el vannak akadva a karrierjükben és szeretnének továbblépni,
  • szeretnének még jobb vezetővé válni,
  • már felismerték, hogy az érzelmi intelligenciájuk szorosan összefügg azzal, hogy milyen sikereket fognak elérni.

Önnel is előfordult valamelyik?

  • Nem sikerült úgy reagálnia valamire, ahogy szeretett volna?
  • Egy adott helyzetben nem sikerült kiállnia önmagáért úgy, ahogy szeretett volna?
  • Indokolatlanul alul marad egy vitában és úgy érzi, vesztesként zárta a vitát?
  • Sokszor halogatott valamit?
  • Visszautasításban volt része és ettől nagyon kellemetlenül érezte magát?
  • Nem tett meg valamit, amit nagyon is meg kellett volna tennie?
  • Megtett dolgokat, amikről Ön nagyon jól tudta (utólag pláne), hogy nem kellett volna megtenni?
  • Nem sikerült uralkodnia az indulatain és akaratlanul is megbántott valakit?
  • Igent mondott, amikor nemet kellett volna?
  • Behódolt valaki más akaratának és utólag megbánta?
  • Társaságban nem sikerült feloldódnia?
  • Egyesek társaságában kevésnek érezte magát?
  • Valakinek a jelenlétében feszélyezve érezte magát?
  • Egy állásinterjún nem merte felvállalni a fizetés igényét?
  • Volt egy elképzelése, de amint elkezdte fontolgatni, elbátortalanodott?
  • Szorongott és kedvetlen volt és semmi magyarázatot nem talált rá, hogy miért?
  • Nem akaródzott valakit felhívni telefonon?
  • Mások előtt kellett felszólalnia, és utána úgy érezte, nagyon rosszul szerepelt?
  • Valakivel szemben olyan valamit tett, ami miatt utólag nagyon szégyellte magát?

Bármelyikre is mondta, hogy "Igen, előfordult", a kellemetlenség az Ön saját negatív érzelmeinek volt köszönhető.

Ezeket az érzelmeket nem a külvilág okozta Önnek, hanem Ön, saját magának.

Tudattalanul.

Vegyen részt a tréningen és tanuljon az érzelmek világáról, mert ez kulcs a jövőbeni sikereihez!

Az egyik legfontosabb dolog, amit meg fog tanulni a tréningen az, hogy

ne az érzelmei irányítsák Önt, hanem Ön irányítsa az érzelmeit!

Amilyen mértékben lesz Ön képes tudatosan irányítani saját érzelmeit, olyan mértékben lesz képes pozitív értelemben befolyásolni mások érzelmeit. Így sokkal jobban fog kijönni másokkal, sokkal jobb emberi kapcsolatai lesznek, így jobb vezetővé is fog válni e képesség által.

(Megj.: egyszer egy tréningen összeírtunk annyi szót és kifejezést, amennyi csak eszünkbe jutott, amelyek érzelmeket, érzelmi állapotokat fejeznek ki. Összesen 95-öt. És a lista távolról sem volt teljes.)

Az Ön hasznai a részvételből

Képes lesz:

  • felismerni saját maga és mások érzelmeit, érzelmi állapotait,
  • nevén nevezni az érzelmet és kimondani, hogy érzi magát,
  • tudatos döntést hozni önmaga és/vagy valaki más érzelmi állapotát illetően.

Kérem, képzelje el, hogy egy szép napon Ön is eljut oda, hogy mindig el fogja tudni dönteni, hogy egy adott helyzetben hogyan akarja érezni magát!

  • Vidámnak?
  • Könnyednek?
  • Tele önbizalommal?
  • Tettre készen?
  • Amikor csak szeretné?

Azt nem tudom ígérni, hogy a tréning végére ez be fog következni, de azt garantálom, hogy az ide vezető úton elindítom Önt. Onnan már csak idő kérdése, hogy Ön mikorra jut oda, hogy minden körülmények között Ön irányítsa a saját érzelmeit és ne az érzelmei irányítsák Önt.

A tréning céljai

  • Tudatosítani a résztvevőkben az érzelmek és azok felismerésének fontosságát.
  • Tudatosítani a résztvevőkben az érzelmek kezelésének a fontosságát.
  • Technikákat adni a résztvevőknek a saját és mások érzelmeinek a felismeréséhez és kezeléséhez.

Nem cél

Stratégiákat és technikákat nyújtani mélyen szántó traumákból származó, terápiát igénylő érzelmek kezelésére (pl. súlyos elhanyagoltsággal és bántalmazással terhelt gyerekkor után fennmaradt, ma is élő érzelmek kezelésére).

Miből áll a tréning?

80% gyakorlat, 20% elmélet.

A gyakorlatokon keresztül a résztvevők a következő kérdésekre fognak válaszokat kapni:

- mi jellemző a magas és az alacsony érzelmi intelligenciájú emberekre?

- milyen szavakat és kifejezéseket kerüljünk másokkal való párbeszéd során annak érdekében, hogy elérjük a másik félnél, amit szeretnénk?

- hogyan függ össze a non-verbális kommunikáció (a testbeszéd, a hang) és a pillanatnyi érzelmi állapot és ezt hogyan tudjuk a magunk javára fordítani a gyakorlatban?

- hogyan helyezzük magunkat mások helyébe (empátia, beleérző képesség) annak érdekében, hogy üzenetünk "átmenjen"?

- hogyan tudjak meg sok mindent valakiről rövid idő alatt anélkül, hogy az illető önmagát szavakkal bemutatná?

- hogyan hangolódjunk össze valakivel az együttműködés érdekében?

- mit is jelent valójában az, hogy másokat vezetni?

- hogyan építsünk bizalmat másokkal szemben?

- milyen kifejezések vannak különböző negatív érzelmi állapotainkra?

- hogyan változtassam meg egy kellemetlen helyzet emlékét annak érdekében, hogy amikor újból előáll, a magam céljait jobban képviselve kezeljem a helyzetet?

Résztvevők véleményei

"Életem egyik legnagyobb hatást gyakorló tréningje volt a hétvégi. Ráébresztett a kommunikáció összetevőinek fontosságára, azok hasznos kezelésére és az arányok betartására. Az emberi kapcsolatok érzelmi szinten való kezelésének technikái segítségével sokkal könnyebb a magánéleti és munkahelyi problémák kezelése és megoldása. Alkalmazom őket, mert nem is tudnék másképpen tenni, annyira "beégtek" a gyakorlatok és azok tanításai."

- Tóvaj Gábor, Sales Manager South Europe, Juki Automation Systems AG

"A tréning során megtapasztaltam, megbizonyosodtam róla, hogy képes vagyok tudatosan befolyásolni az érzelmeimet és ezáltal egy helyzet alakulását."

- Balázs Róbert, ügyvezető, Trendház 2000 Kft.

"Örülök, hogy egy biztonságos környezetben olyan új, számomra eddig ismeretlen támogatást kaptam arra, hogyan kezeljem az érzelmeimet, ami további kérdőjelek formájában fejlődésemet szolgálja, gondolkodásra késztet, megnyitott. A legfontosabb üzenet számomra: változtass folyamatosan!"

- Bognár Eszter, boltvezető, Szeged

"Sokat tanultam a tréningen magamról, az érzelmeimről, mások érzelmeinek felismeréséről, az emberekkel való eredményes és sikeres együttműködés módjáról. Ajánlom a tréninget mindenkinek, aki szeretné jobban megismerni önmagát és az érzelmek mindennapi létezésünket jelentősen meghatározó világát."

- Takács Lilla, vezető kommunikációs menedzser, Pécs

"A tréning felhívta a figyelmet a kommunikációt hitelessé tevő eszközökre (testbeszéd, hangszín), így ezek jól felismerhetők lesznek számunkra és segítik kifejezésmódunkat. A két nap során könnyebbé vált érzéseink felismerése és kifejezése. Gyakorlatra tettünk szert azok megosztásában és negatív emlékeink feldolgozásához is sok segítséget kaptunk."

- Kóta Erzsébet, tanár

"Azért ajánlom ezt a tréninget, mert az elméleti tudás mellé a gyakorlati alkalmazhatóságát is bemutatja. Két nap alatt idegen emberekből sikerült  egy jól működő csoportot kialakítani, melyben létrejött az elfogadás, a tolerancia, a mások iránti türelem és figyelem. A különböző szituációs gyakorlatok elvégzése - humorral és jókedvvel - még inkább segíti a berögzülést, hogy könnyebben beépülhessen a mindennapok rutinjába."

- Labbancz Marianna, szakmai tanácsadó, Budapest

"Mindenkinek ajánlom, aki szeret játszani, szereti a vidámságot és a komfortzónája tágításával szeretne fejlődni."

- Tóth Barbara, Budapest

"Csak gyakorlat orientáltaknak!"

- Joe, Budapest

Mikor?

Ez a tréning jelenleg nincs meghirdetve. A legközelebbi dátumért látogasson vissza később.